Pasifik’in sularında batan gerçek hazine

Alaska Açıklarında Batan Feribot “Morning Midas” 520 Milyon Dolarlık Zarara Yol Açtı

Pasifik Okyanusu’nda Alaska açıklarında “Morning Midas” adlı feribotun batması sonucu oluşan zarar birkaç yüz milyon avroyu buluyor.

Gemi 3.159 yepyeni vagon taşıyordu ve Çin’den yola çıkıp son varış noktası Meksika’ydı. Şu ana kadar bilinmeyen sebeplerden ötürü Morning Midas’ta çıkan yangın hızla yayıldı ve birkaç gün sonra batmasına neden oldu.

Taşıdığı 3 bin 159 vagonla birlikte arabalı feribotun Pasifik Okyanusu’nun dibine çakılması, küresel otomotiv endüstrisini temellerinden sarsan bir gemi kazasının daha maliyeti hakkında yeni bir tartışmayı başlattı.

Kargo değerinin 120 milyon doları geçmemesine rağmen, geminin toplam maliyetinin ilk tahminlere göre 520 milyon doları aşması bekleniyor.

Çünkü herhangi bir kayba hem feribotun değerinin hem de çevresel etkilerin maliyetinin eklenmesi gerekiyor.

Ayrıca, yukarıdaki tutara, Pasifik Okyanusu’nun dibinde 3.200’e yakın aracın batmasına yol açan gemi kazasından sonra uygulanması mümkün olmayan faaliyetlerden kaynaklanan kar kayıpları da dahildir.

Son üç yıldaki üçüncü feribot kazasının yaşandığını, toplam zararın 1,8 milyar doları aştığını, Pasifik ve Atlas okyanuslarında batan araç sayısının ise yaklaşık 11 bin olduğunu belirtmekte fayda var.

Related Posts

EPDK doğal gazda temmuz tarifesini açıkladı

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), doğal gaz toptan satış fiyatlarında bütçe hedefleri doğrultusunda değişikliğe gidildiğini bildirdi.

Rekabet Kurumu’ndan iki firmaya rekor ceza!

Rekabet Kurumu, Türkiye’de yapı kimyasalları pazarında faaliyet gösteren bazı şirket ve birliklere yönelik yürüttüğü soruşturmayı tamamladı. 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinin ihlal edilip edilmediğinin araştırıldığı …

Milyonlarca araç bir anda hurdaya çıkacak! AB’nin ELV yasası Türkiye’yi vuracak

Avrupa Birliği’nin 2026 yılında yürürlüğe koymayı planladığı yeni “Hurda Araçlar” düzenlemesi (End-of-Life Vehicles – ELV), Türkiye’nin otomotiv sektörünü kökten değiştirebilir. Sadece üreticiler ve ihracatçılar değil; yollardaki milyonlarca araç sahibi de bu dönüşümden doğrudan etkilenecek.

En düşük emekli maaşı için kulislerde konuşulan en güçlü rakam

Haziran ayı enflasyonunun açıklanmasına sadece iki gün kaldı. Aylardır merakla beklenen 6 aylık enflasyon zammı konusu nihayet netlik kazanacak. Bununla birlikte, en düşük emekli maaşına yapılacak bir düzenlemenin gündemde olup olmadığı da emekliler ve kamuoyu tarafından sıkça tartışılan bir diğer konu. Peki, en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? İşte kulislerde konuşulan en güçlü rakamlar…

Erkek işi değil mühendislik işi

Madencilik hâlâ çoğu zaman erkek mesleği olarak görülüyor. Sert koşullar, ağır makineler ve yerin metrelerce altındaki zorlu ortam… Ancak bu algıyı bozan bir örnek var, Siirt’teki Eti Bakır Maden Tesisi. Burada görev yapan kadın mühendisler, sadece maden değil, önyargıları da kazıyor. Ortak mesajları net, “Bu iş erkek işi değil, mühendislik işi.”

Yoksa Çin’in BYD’si sıkıntıda mı?

Yıllardır Çin’in en büyük otomobil üreticisinin büyümesi neredeyse durdurulamazdı. BYD, 2024’te 4,27 milyondan fazla araç satarak, önemli yıllık büyümeyle dünyanın altıncı büyük otomobil üreticisi oldu. Ancak 2025’e kadar 5,5 milyon araçlık iddialı …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir