Çin Elektrikli Otomobil Üreticisi BYD Avrupa’da Tesla’yı Geride Bıraktı
Çin, elektrikli otomobil sektöründe hızla dünyanın öncüsü haline gelmeye devam ediyor. Çinli elektrikli otomobil üreticileri, sağladıkları teşvikler ve avantajlarla büyük pazar payına ulaşmış durumda.
Öncü isimlerden biri olan Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD, Nisan ayında Avrupa pazarında Tesla’nın önüne geçerek dikkatleri üzerine çekti.
Geleneksel motorlu araç üreticileri, Çinli rakipleri karşısında geride kalmaya devam ederken yenilikçi adımlar atmada zorlanıyorlar.
BYD, 22 farklı modeline uyguladığı indirimlerle birlikte Hong Kong borsasında hisselerinin değer kaybının yüzde 8’i geçti.
Hisseler Yüzde 8 Değer Kaybetti
Çinli otomobil üreticilerinden en iyi performansı sergileyen BYD’nin hisseleri yüzde 8’in üzerinde değer kaybederken diğerleri de sektördeki yoğun rekabetin yarattığı endişelerle yüzde 4’e kadar geriledi. Bu markalar arasında Li Auto Inc., Great Wall Motor Co. ve Geely Automobile Holdings Ltd. bulunuyor.
BYD’nin 22 elektrikli ve plug-in hibrid modeline Haziran sonuna kadar uyguladığı indirimler, sektör genelinde fiyat rekabetinin kızışmasına sebep oldu. Elektrikli araç satışları yıllık bazda rekor seviyelere ulaşsa da büyüme hızında yavaşlama gözlemleniyor.
Yüzde 34 İndirim
BYD tarafından yapılan güncelleme kapsamında Seagull hatchback modelinin fiyatı 55,800 yuan’a (7,780 dolar) düşürüldü. Bu fiyat indirimi, dünyanın en ucuz modellerinden biri olan ve 10,000 doların altındaki fiyatıyla dikkat çeken bir modelde yüzde 20’lik bir düşüş anlamına geliyor. Ayrıca Seal çift motorlu hibrid sedan modeli yüzde 34’lük bir fiyat indirimiyle en büyük değer kaybını yaşayarak 102,800 yuan’dan 53,000 yuan’a geriledi.
Geçtiğimiz aylarda, BYD eski modellerin stoklarını temizlemek için Şubat ayından beri modellerine ücretsiz olarak eklenecek olan yeni sürücü destek özelliklerine sahip olmayan modellere de indirimler uyguladı. Ancak bu adım, BYD’nin iş birliği yaptığı otomobil bayilerini zor durumda bıraktı.
Morgan Stanley analistleri, yapılan indirimlerin pazarın ne kadar zorlu olduğuna dair güçlü bir işaret olduğunu belirtti. Özellikle Nisan ayından bu yana devam eden indirimler, sektördeki rekabetin ne denli sert olduğunu gözler önüne seriyor.