ChatGPT reklamlı mı olacak? OpenAI’den dikkat çeken açıklama

ChatGPT Başkanı Nick Turley, OpenAI’nin gelecekte ürünlerinde reklam göstermeyi düşünebileceğini, ancak bunun yalnızca “düşünceli ve zevkli” olması halinde uygulanabileceğini söyledi.

Turley, yapay zekâ sohbet robotunun geleceğiyle ilgili soruları yanıtlarken, reklam konusunu tamamen reddetmedi. Ancak, bu durumun ChatGPT deneyimini olumsuz etkilememesi gerektiğini özellikle vurguladı.

“İnsanların ödeme yapmak istemediği bazı pazarlar olabilir. Bu noktada, farklı gelir modelleri devreye girebilir. Ama bunu çok dikkatli yapmamız gerekir. ChatGPT’yi değerli kılan şey, kullanıcıların en doğru ve faydalı cevabı alabilmesi; burada başka hiçbir paydaş olmamalı.”

Reklamsız deneyim yine de öncelikli

Turley, reklamsız bir ChatGPT deneyiminin korunmasının hâlâ en öncelikli hedef olduğunu belirtti. Reklamların tamamen dışlanmadığını, fakat asla düşüncesiz bir şekilde uygulanmayacağını dile getirdi:

“Reklamları kategorik olarak reddetmiyorum, ancak eğer uygulanacaksa çok özenli ve kaliteli olmalı.”
Ayrıca, reklamların öncelikli olarak ChatGPT’de değil, OpenAI’nin geliştirdiği diğer ürünlerde görülmesinin daha olası olduğunu da ima etti.

ChatGPT ücretli aboneliklerle yoluna devam ediyor

Şimdilik ChatGPT reklam içermiyor. Ancak Turley’in açıklamaları, abonelik modellerinin daha da çeşitlenebileceğini gösteriyor.

OpenAI kısa süre önce Gmail entegrasyonunu kullanıma sundu. Fakat en gelişmiş özellikler, aylık 200 $ / £200 ücretli ChatGPT Pro aboneliğinin arkasında.

ChatGPT Plus: Aylık 20 $ / £20 ile temel avantajlar sunuyor.

ChatGPT Pro: Çok daha yüksek bir ücretle en güçlü özellikleri sağlıyor.

Birçok kullanıcı, ücretsiz ve ücretli sürümler arasındaki farkın oldukça büyük olduğunu düşünüyor. Bu da yapay zekâ hizmetlerinin gelecekte daha çok premium aboneliklere dayalı olacağına işaret ediyor.

Kullanıcıların düşüncesi: Reklam mı, yüksek ücret mi?

Bazı kullanıcılar, reklamsız ama yüksek ücretli abonelikler yerine, reklamlı ama ücretsiz tam erişim seçeneğini tercih edebileceklerini dile getiriyor.

Benzer şekilde, Google da Pixel telefonlarda sunduğu Gemini yapay zekâ özelliklerini başlangıçta ücretsiz verse de, bir süre sonra ücretli hale getirmişti. Bu durum, yapay zekâ hizmetlerinin geleceğinin giderek “ödeme duvarlarının” arkasına taşındığını gösteriyor.

Related Posts

ABD’li yazılımcı gençler, fast food restoranlarında bile iş bulamıyor

New York Times’ın gerçekleştirdiği ankete göre, bilgisayar bilimlerinden yeni mezun olan gençler fast food restoranlarında bile iş bulamamaktan şikayet ediyor.

İlk “yapay dil” geliştirildi

Bilim insanları sıvı ortamda çalışan ve tatları yüksek doğrulukla ayırt edebilen bir cihaz tasarladı.

Büyük kumar: Dizel motor seçeneği artık sunulmayacak

Citroën, en popüler SUV modellerinden C5 Aircross’un yeni neslinde radikal bir karar alarak dizel motoru tamamen kaldırdı. Geçmişte satışlarının neredeyse yarısını dizel versiyonların oluşturduğu bir model için atılan bu adım, markanın en büyük kumarlarından biri olarak görülüyor

2 gün sonra gökyüzünde ateş topları görülecek

Gözlerinizi gökyüzüne çevirin, çünkü yılın en büyüleyici gök olaylarından biri kapıda. Halk arasında yıldız yağmuru olarak bilinen Perseid meteor yağmuru, 12 Ağustos’u 13 Ağustos’a bağlayan gece zirveye ulaşacak meteorların ateş topları gibi gökyüzünü süslediğine tanık olmak mümkün olacak.

TikTok’ta aile denetimi genişliyor! İşte İçerik bildirimleri, engelleme, dijital denge özellikleri ve fazlası!

TikTok, genç kullanıcıların dijital ortamda karşılaşabilecekleri riskleri azaltmak amacıyla, Aile Eşlemesi (Family Pairing) özelliğini yeni işlevlerle güncelledi.

1.2 milyar dolarlık yatırım Fas’a kaçtı: Eski CEO’dan çarpıcı Türkiye açıklaması

Renault Türkiye’nin eski CEO’su Hakan Doğu, otomotiv devi Stellantis’in 1.2 milyar dolarlık büyük yatırımını Türkiye yerine Fas’a kaydırdığını aktardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir