Büyük kumar: Dizel motor seçeneği artık sunulmayacak

Yeni nesliyle yollara çıkmaya hazırlanan Citroën C5 Aircross, markanın en radikal kararlarından birine sahne oluyor: Dizel motor seçeneği artık sunulmayacak. 

Peugeot 3008 ve Opel Grandland gibi kuzenlerinin izinden giden bu karar, bir önceki nesilde satışların neredeyse yarısını dizel motorun oluşturduğu bir model için oldukça cesur bir adım. Bu durum, “Citroën, sadık dizel müşterilerini kaybetme riskini mi alıyor?” sorusunu akıllara getiriyor.

Rakamlar dizelin gücünü kanıtlıyor

Covid pandemisinden bu yana daralan otomobil pazarına rağmen C5 Aircross için dizel motor, geçtiğimiz aylara kadar önemini korudu. Örneğin Fransa’da, 2024’ün ilk yedi ayında satılan yaklaşık 11.800 adet C5 Aircross’un 4.800’den fazlasını dizel modeller oluşturdu. Bu rakam, dizel seçeneğinin basit bir anektoddan çok daha fazlası olduğunu ve hala önemli bir müşteri kitlesi tarafından tercih edildiğini açıkça gösteriyor.

Citroën’in kozu: Yeni hibrit sistem

Citroën’in bu radikal karardaki en büyük güvencesi ise yeni hibrit motor. Eski nesilde bulunmayan ve günümüz pazarında oldukça popüler olan bu kendi kendini şarj eden hibrit sistemin, dizelden doğacak boşluğu doldurması hedefleniyor. Ancak C segmenti SUV’lerde hibrit sistemlerin bazen dizel motora göre daha fazla yakıt tüketmesi ve daha yüksek satın alma maliyeti, bu hesabın ne kadar tutarlı olacağı konusunda şüpheler yaratıyor.

Yeni hibrit motor, dizelin yerini doldurabilecek mi?

En kritik endişelerden biri de performans. Yeni C5 Aircross’un selefine göre önemli ölçüde ağırlaşması bekleniyor. Bu durumda 145 beygir gücündeki yeni 1.2 litrelik hibrit motorun, özellikle yüklü durumlarda veya römork/karavan çekerken eski dizel motorun torkunu ve çekiş gücünü aratabileceği öngörülüyor. Bu durum, aracını ağır yükler için kullanan aileler için önemli bir dezavantaj olabilir.

Öte yandan, Citroën’in bu kararı almasında mevcut dizel motorun sorunlu geçmişi de etkili olmuş olabilir. Modelde kalan tek dizel seçenek olan 1.5 BlueHDI 130 beygirlik motor, dağıtım zincirinin uzaması gibi kronik sorunlarla biliniyordu. Modelin daha güçlü ve sevilen 2.0 HDI 180 beygirlik motoru ise regülasyonlar nedeniyle uzun zaman önce üretimden kalkmıştı.

Sonuç olarak yeni C5 Aircross, satışlarını büyük ölçüde yeni hibrit motora emanet edecek. Daha sonra seriye eklenecek olan şarj edilebilir hibrit (PHEV) ve tamamen elektrikli versiyonların ise satışlarda daha sınırlı bir paya sahip olması bekleniyor. Markanın bu büyük kumarının tutup tutmayacağını ve dizel tutkunlarının hibrit teknolojisine ikna olup olmayacağını zaman gösterecek.

Related Posts

2 gün sonra gökyüzünde ateş topları görülecek

Gözlerinizi gökyüzüne çevirin, çünkü yılın en büyüleyici gök olaylarından biri kapıda. Halk arasında yıldız yağmuru olarak bilinen Perseid meteor yağmuru, 12 Ağustos’u 13 Ağustos’a bağlayan gece zirveye ulaşacak meteorların ateş topları gibi gökyüzünü süslediğine tanık olmak mümkün olacak.

TikTok’ta aile denetimi genişliyor! İşte İçerik bildirimleri, engelleme, dijital denge özellikleri ve fazlası!

TikTok, genç kullanıcıların dijital ortamda karşılaşabilecekleri riskleri azaltmak amacıyla, Aile Eşlemesi (Family Pairing) özelliğini yeni işlevlerle güncelledi.

1.2 milyar dolarlık yatırım Fas’a kaçtı: Eski CEO’dan çarpıcı Türkiye açıklaması

Renault Türkiye’nin eski CEO’su Hakan Doğu, otomotiv devi Stellantis’in 1.2 milyar dolarlık büyük yatırımını Türkiye yerine Fas’a kaydırdığını aktardı.

Elon Musk ‘Yeter artık’ dedi! Tesla’yı satılması için kampanyaya boğdu

Elon Musk’ın CEO’su olduğu Tesla, satış grafiğinin düşmesinin ardından yeni kampanyalarla piyasadi yerini yükseltmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda şirket A’dan Z’ye birçok kampanya paylaştı.

ChatGPT’den günde 2,5 milyar istem: Google’a rakip mi oluyor?

OpenAI, ChatGPT’nin günlük 2,5 milyar istem aldığını açıkladı. Bu sayı, yapay zekânın arama motorlarıyla rekabet edebilecek düzeye ulaştığını gösteriyor.

“Sonsuz kimyasallardan” kurtulmanın hızlı yolu bulundu

Frankfurt Goethe Üniversitesi’nde geliştirilen yeni bir katalizör, doğada kalıcılığıyla bilinen PFAS türü kimyasalları (Sonsuz Kimyasallar) düşük sıcaklıkta ve toksik madde kullanmadan parçalayabiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir