1.2 milyar dolarlık yatırım Fas’a kaçtı: Eski CEO’dan çarpıcı Türkiye açıklaması

Stellantis’in Fas’a Yaptığı 1.2 Milyar Dolarlık Yatırım Türkiye’yi Üzdü

Türk otomotiv sektörü, Renault Türkiye’nin eski CEO’su Hakan Doğu’nun duyurusuyla bir kez daha hayal kırıklığına uğradı. Doğu, sosyal medya hesabından yapmış olduğu paylaşımla, otomotiv devi Stellantis’in 1.2 milyar dolarlık dev yatırımını Türkiye yerine Fas’a yapacağını belirtti. Bu açıklama sektörde büyük bir şok etkisi yarattı.

Stellantis grubunun (Fiat, Peugeot, Citroën, Opel gibi markaların çatı şirketi) Fas’a yapacağı bu büyük yatırım, Türkiye’nin ana rakibi haline gelen Fas’ın otomotiv üretimindeki yükselişini bir kez daha ortaya koydu. Doğu’nun paylaşımı, sadece kaçan bir yatırımı değil, aynı zamanda bu kararın altındaki sebepleri de gözler önüne serdi.

Stellantis’in Fas’taki Yatırım Planları

  • Kapasite Artışı: Fas’taki Kenitra tesisinin iki katına çıkarılması planlanarak yıllık üretimin 2030’a kadar 535.000 araca ulaşması hedefleniyor.
  • Yeni Modeller: Tesiste elektrikli, hibrit ve mikromobilite araçları üretilecek. Citroën Ami, Opel Rocks-e, Fiat Topolino ve yeni Fiat Panda gibi modeller burada hayata geçirilecek.
  • Teknoloji Üssü: Tesis bünyesinde yıllık 350.000 adet kapasiteli hibrit motor montajı ve potansiyel batarya üretimi de yer alacak.
  • Yan Sanayi Desteği: 2030’a kadar %75 yerel entegrasyonun hedeflenmesi, yıllık 6 milyar dolarlık yerel satın alma anlamına gelecek.

Türkiye Neden Yatırım Alamıyor?

Hakan Doğu, Türkiye’ye bu büyük yatırımın neden gelmediğini açık bir dille dile getirdi. Doğu’ya göre, bunun altında yatan iki temel sebep var:

  • Tofaş’ın Tercih Edilmemesi: Stellantis’in Türkiye’deki en büyük ortağı olan Tofaş’ın, bu çapta bir yatırım için yeterince düşünülmemesi dikkat çekicidir.
  • Kaybedilen Cazibe: Doğu, Türkiye’nin yatırım cazibesini yitirmesinin bu durumun ana nedeni olduğunu belirtti.

Türkiye İçin Tehlike Çanları Çalıyor

Hakan Doğu’nun önemli bir diğer uyarısı, Türk tedarik sanayisine yönelikti. Fas’ın sunduğu cazip fırsatlar ve yeni dev yatırımın ardından birçok Türk otomotiv tedarik şirketinin üretimlerini ve yatırımlarını Fas’a kaydırabileceğine dikkat çekti.

Stellantis’in aldığı bu karar, sadece kaçırılmış bir fırsat olmakla kalmıyor, aynı zamanda Türkiye’nin küresel otomotiv pazarındaki konumu ve yatırım ortamı hakkında endişe verici soru işaretlerine neden oluyor.

Related Posts

Elon Musk ‘Yeter artık’ dedi! Tesla’yı satılması için kampanyaya boğdu

Elon Musk’ın CEO’su olduğu Tesla, satış grafiğinin düşmesinin ardından yeni kampanyalarla piyasadi yerini yükseltmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda şirket A’dan Z’ye birçok kampanya paylaştı.

ChatGPT’den günde 2,5 milyar istem: Google’a rakip mi oluyor?

OpenAI, ChatGPT’nin günlük 2,5 milyar istem aldığını açıkladı. Bu sayı, yapay zekânın arama motorlarıyla rekabet edebilecek düzeye ulaştığını gösteriyor.

“Sonsuz kimyasallardan” kurtulmanın hızlı yolu bulundu

Frankfurt Goethe Üniversitesi’nde geliştirilen yeni bir katalizör, doğada kalıcılığıyla bilinen PFAS türü kimyasalları (Sonsuz Kimyasallar) düşük sıcaklıkta ve toksik madde kullanmadan parçalayabiliyor.

Yüzyıllık büyük gizemde sona gelindi: İlk uçağı kim icat etti? Çok şaşıracaksınız

Wright Kardeşler mi, Santos-Dumont mu, yoksa Osmanlı’dan Hezârfen mi? İşte gökyüzüne uzanan gerçek hikâye… Uçmak, insanlığın en büyük hayaliydi. Ama bu hayali kim ilk gerçekleştirdi? Herkesin bildiği Wright Kardeşler mi, yoksa tarihin unuttuğu kahramanlar mı? Uçuşun tarihine dair bilinmeyenler, tartışmalar ve şaşırtıcı detaylar…

Otomobiller 2. sıraya düştü! İşte motosikletin zirveye oturduğu iller

Türkiye’de haziran ayı itibarıyla 6 milyon 659 bin 418 ile rekor düzeye ulaşan trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı Aydın, Kilis, Manisa, Muğla, Şanlıurfa ve Iğdır’da otomobil sayısını geçti.

WhatsApp’ta reklam dönemi

Dünyanın en çok kullanılan anlık mesajlaşma uygulamalarından WhatsApp, reklam gösterimine yönelik ilk adımı attı. Meta’nın yeni gelir modeli kapsamında geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından tartışmalara neden olabilecek bu adım, tepkileri de beraberinde getirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir